петак, 10. фебруар 2017.

Дрварски намјештај осваја Европу

Упознајте породицу из Дрвара који су намјештајем од пуног дрвета опремили бројна етно села, хотеле и апартмане у БиХ, Србији, Хрватској, Швајцарској, Италији….

Сазнати да од нашег дрвета, наши радници, у нашим творницама праве намјештај и потом извозе у Европу, у бх.суморној свакодневници некако звучи нелогично. Ваљда зато што смо прихватили наопаку логику, да се дрво пројечено код нас извози непрерађено или са веома ниским степеном обраде, као обична сирова грађа.


Зато смо били затечени чињеницом да у БиХ већ пет година успјешно послује фирма Лего која је до сада опремила бројна етно села, хотеле и апартмане у БиХ, Србији, Хрватској, Швајцарској, Италији и многим другим земљама.

Иза ове младе и успјешне фирме смјештене у "руднику" најквалитетнијег дрвета у Европи, Дрвару, стоји породица Дроњак. Они праве ручно рађене кревете, кутије, дрвене лампе, декоративне предмете за домове, све од пуног дрвета. Производњу су почели са 4 запослена, а данас их, у већ уиграном тиму, има 11.У Европи јако цијене наше дрво некада више и од нас самих

“Сваки почетак је тежак, а у производној ђелатности рекао бих да је још тежи. Ограничене финансије су нас натјерале да будемо креативани и сналажљиви. Прве контакте, остварене током вишегодишње трговине намјештајем, већ смо имали, али то су били само контакти.  Знали смо да морамо направити квалитетан производ уз прихватљиву цијену, а то у пракси није нимало лако. Тржиште је сурово, али некако смо успјели. Квалитет и прихватљива цијена су оно по чему смо данас познати и препознати. У прилог томе свакако говори и чињеница да до већине клијената долазимо путем препорука”, прича нам Драган Дроњак који стоји на челу фирме.У изради Лего намјештаја користи се искључиво дрво нашег поријекла. Кревети и намјештај се раде од буковог масива, сушене и парене букве, а за остале производе, попут лампи и декоративних предмета, зависно од намјене, комбинује се буква и јела.

Њихови кревети од буковог масива могу се наћи у доста салона у БиХ: Сан Градишка, ГМП, Кераметал Сарајево, Продуктцооп, Нено... Такође често их директно контактирају крајњи купци преко друштвених мрежа или телефоном, наручују и питају за савјете.


Њиховим производима опремљени су, многобројни хотели, апартмани, етно села у БиХ и земљама региона.  Елитно етно насеље Врдничка кула код Новог Сада само је једно од њих. Кревети, дрвене кутије и декоративни предмети доспијели су и на ЕУ тржиште.

"Тржиште ЕУ је јако захтјевно, они траже квалитет, а ми смо им га понудили. Такође они јако цијене наше дрво некада више и од нас самих”, истиче Драган.Оно што је још занимљиво код ове фирме јесу и органске врсте премаза за дрво из властите радиности.

“Уколико купац жели да сачува природна својства и љепоту дрвета бира уље и восак. Уље најчешће примјењујмо у производима који имају додира са храном. Израђивали смо кутије за паковање сира за купца у Италији гђе је тражен искључиво природан премаз. За такве потребе радимо са органским уљем које сами направимо”, појашњава Драган.

Држава и администрација коче домаћу привреду

 На питање каква су његова искуства са домаћим институцијама каже нам да се не жели мјешати у политику, али да га ништа не одушевљава.

“Не сјећам се да сам икада наишао на нешто од стране државе да ме је одушевило. Жао ми је што од нас не траже идеје. Знам да наши привредници имају фантастичне идеје, рјешења и огромну енергију за рад. Привредници у другим земљама имају државу за пријатеља и партнера, жалим што ми то немамо. Оно што нас додатно кочи је и наша администрација која је јако компликована и пуна нелогичности”, рекао је наш саговорник.Иако је почети посао у БиХ јако тешко, а још теже опстати, у што се и сам увјерио, залаже се да што више људи покрене властити бизнис, да се удружују кроз кластере и привредне “гроздове”, те наступају заједнички у остваривању својих циљева.

 “Жалим што нас нема више. У Дрвару постоји само још једна фирма која се бави сличним послом. Људи се морају покренути и бити креативни. То нам је излаз, јер сваки бизнис је уједнио и шанса и никако је не би требали испустити”, закључио је Драган и најавио да ће у години пред нама Лего проширити своје производне капацитете, започети једну већу маркетиншку кампању која ће обухватити земље ЕУ,  а унутар БиХ ће се отворити према крајњим купцима, до којих тренутно долази углавном путем друштвених мрежа.

Нема коментара: