среда, 7. септембар 2016.

Дрвар: Криза у Дому здравља, пацијенти иду у Ливно


У дрварском Дому здравља могу да се изваде само одређени налази, а и лјекова има за најосновније потребе. Једним санитетским возилом, 3 љекара, покушавају да стигну до пацијената, не само из Дрвара, већ и из тридесетак километара удаљеног Босанског Грахова јер тамо нема амбуланте. Драгољуб Ђурић каже да је недавно, због обичне прехладе морао да иде у три различита града.

"Добио сам упут овдје у Грахову у болници, срећа па је тад био доктор, па сам отишао у Ливно. Ја дођем у Ливно, преко цјелих врата стоји годишњи одмор. Отишао сам у Бањалуку, људи су ми изашли у сусрет, направио сам те неке претраге, нешто су ми помогли, тражио сам одобрење од комисије, комисија ме упућује на Кантоналног уролога ", прича Драгољуб Ђурић.

И не чуди да је тако јер је федерални здравствени систем у колапсу. Крајем прошле године, дугови болница и здравствених установа досегли су скоро 400 милиона марака. Грца и Дрварски Дом здравља. Пореска управа му је, на три мјесеца, блокирала рачун због дуга од више од пет милиона марака. За то врјеме пацијенти су по налазе и на прегледе морали у болницу у Ливно, или како ... се ко снађе. Радници нису примили пет плата. Подршку од надлежних, кажу у управи - немају.
"Све то остаје на неким обећањима. Неке велике помоћи и рјешења проблема, ево конкретно на тему дуговања, нема. Све се то рјешава на неком много вишем федералном нивоу, јер су све установе у истој, мање-више истој ситуацији ", казала је Мирјана Билчар, вд директора Дома здравља Дрвар.

Због кризе, педесет запослених у Дому здравља у Дрвару раде од седам до петнест часова. Након тога, примају само хитне случајеве, а остали морају да се возе више од сат времена до Ливна. Ако им тамо не могу помоћи, пацијенти се шаљу у Бањалуку. Зато већина на своју руку покушава да дође до бањалучких љекара специјалиста, јер их, у мјестима у којим живе, рјетко виђају. О свему смо хтјели да разговарамо и са кантоналним министром здравља, Драгославом Топићем. На наше позиве се није јављао.

Нема коментара: